Τετάρτη 23 Μαΐου 2018

Λίγα λεπτά με την παγκόσμια πρωταθλήτρια Μιλένα Ποστίκα




Πόσα χρόνια ασχολείσαι με το άλμα επί κοντώ και πώς επέλεξες να ασχοληθείς με αυτό;
-Είμαι 16 ετών και ασχολούμαι με το άθλημα εδώ και 8 χρόνια. Με επέλεξε ο προπονητής μου στην τρίτη δημοτικού, στα 8 μου περίπου, να ασχοληθώ με το επί κοντώ μέσω των γυμναστών του σχολείου μου.Μέχρι τότε δεν είχα ασχοληθεί με κάποιο άλλο άθλημα. Ήταν κάτι που με βρήκε και δεν το επέλεξα εγώ και στη συνέχεια ήταν κάτι που αγάπησα πραγματικά.

 Πόσες ώρες προπονείσαι και πόσο συχνά;
-Τα πρώτα χρόνια ξεκίνησα να προπονούμαι μία φορά την εβδομάδα για περίπου μιάμιση ώρα, μαζί με άλλες αθλητικές δραστηριότητες (τρέξιμο, άλμα εις μήκος ,άλμα εις ύψος) που έπρεπε αναγκαστικά να ξεκινήσω, για να συνηθίσω το πρόγραμμα και να δυναμώσει το σώμα μου.
  Στα επόμενα χρόνια ασχολήθηκα μόνο με το επί κοντώ ,στην αρχή 3 φορές την εβδομάδα και τώρα πλέον έχω φτάσει να προπονούμαι 5 φορές την εβδομάδα, σχεδόν  3  ώρες τη μέρα.

Με τόσες ώρες προπόνησης σου μένει καθόλου ελεύθερος χρόνος; 
-Ο χρόνος που μου μένει είναι ελάχιστος. Μετά την προπόνηση που τελειώνω αργά ,κάποιες φορές ασχολούμαι με τη ζωγραφική και ύστερα για να ξεκουράζομαι, πρέπει να κοιμάμαι νωρίς το βράδυ (πριν τις 12).
 Οι μέρες που έχω ελεύθερες μέσα στην εβδομάδα είναι η Πέμπτη και η Κυριακή που συνηθίζω  ή να ξεκουράζομαι σπίτι ή να βγαίνω με τους φίλους μου.

Ακολουθείς κάποια διατροφή ,μπορείς να τρως ό,τι θέλεις;
 -Η διατροφή που ακολουθώ είναι μια τακτική του προπονητή μου η οποία μέσα από όλο το πρόγραμμα που ακολουθώ στην προπόνηση με βοηθάει να είμαι σταθερή στο βάρος μου με κάποιες ιδιαίτερες προϋποθέσεις .

Παίρνεις συμπληρώματα διατροφής;
-Όχι .

 Υπήρχαν φορές που σκέφτηκες να τα παρατήσεις και αν ναι, γιατί ;
-Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε σαν αθλητές είναι πολλές και στην καθημερινότητά μας παίζουν ρόλο πολλά πράγματα .Ο καθένας μας σίγουρα υπήρχαν στιγμές που σκεφτόταν να τα παρατήσει αλλά πάντα όταν αγαπάς αυτό που κάνεις και έχεις μάθει να ζεις μ' αυτό, βάζεις τα δυνατά σου να το κρατήσεις μέχρι το τέλος, οπότε πάντα γυρνάμε πίσω σε αυτό που αγαπάμε.

Ποιες διακρίσεις έχεις μέχρι τώρα;
-Μέχρι τώρα δύο συνεχόμενα χρόνια έχω καταφέρει να διακριθώ ως πανελληνιονίκης στην κατηγορία της ηλικίας μου και σ' έναν από τους σημαντικότερους αγώνες ο οποίος ήταν η παγκόσμια γυμνασιάδα στο Μαρόκο φέτος , κατάφερα να διακριθώ πρώτη και να σπάσω το ρεκόρ της διοργάνωσης 3.95 που είχε μέχρι τώρα η τωρινή ολυμπιονίκης Κατερίνα Στεφανίδη. Κατάφερα να φτάσω τα 4 μέτρα .


Πώς νιώθεις όταν βρίσκεσαι στον αέρα; 
- Στον αέρα ο χρόνος περνάει πολύ γρήγορα (8 δευτερόλεπτα κρατάει ένα άλμα), αλλά τα συναισθήματα που νιώθεις  εκείνη τη στιγμή είναι πολλά.  Όταν προσγειώνεσαι στο στρώμα και σηκώνεις το κεφάλι σου και βλέπεις ότι ο πήχης έχει παραμείνει στη θέση του, σε κατακλύζει μία μεγάλη χαρά και τεράστιος ενθουσιασμός ,γιατί οι κόποι σου όλοι εξαρτώνται από αυτά τα 8 δευτερόλεπτα και αισθάνεσαι ότι ανταμείβονται όλες σου οι προσπάθειες.

Τι σκοπεύεις να κάνεις στην συνέχεια, ποια είναι τα σχέδιά σου;
-Στη συνέχεια ακολουθούν δύο πανελλήνια πρωταθλήματα, ένα παίδων-κορασίδων και ένα εφήβων , που είναι ιδιαίτερα σημαντικοί αγώνες για να ανεβάσω την προσωπική μου επίδοση.  Στη συνέχεια αφού έπιασα το όριο για το πανευρωπαϊκό ήδη , αναμένεται ακόμα η υπηκοότητά μου για να δούμε εάν θα μπορέσω να πάρω μέρος εκπροσωπώντας την εθνική. Βέβαια το μεγάλο μου όνειρο είναι σε δύο χρόνια να εκπροσωπήσω την Ελλάδα στους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Με ποιο επάγγελμα θα ήθελες να ασχοληθείς στο μέλλον;
-Εφόσον μου δίνεται η ευκαιρία με το "άνευ" που κέρδισα στην Παγκόσμια Γυμνασιάδα για τα ΤΕΦΑΑ θα ήθελα να ασχοληθώ με τη φυσικοθεραπεία που είναι και σχετική με τον πρωταθλητισμό με τον οποίο ασχολούμαι.


 Μιλένα, σε ευχαριστούμε πολύ για τον χρόνο σου και σου ευχόμαστε να πραγματοποιήσεις όλα σου τα όνειρα! Είμαστε περήφανοι για σένα!

Μίνα Μπλέκα και Δήμητρα Μπλέκα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου