Τετάρτη, 11 Μαΐου 2016

ΒΡΩΜΙΑ..ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ!

Συνέντευξη από μαθητές που παρακολούθησαν την θεατρική παράσταση Βρωμιά του Robert Schneider . Οι απόψεις ήταν αμφιλεγόμενες, όμως η πλειονότητα έμεινε ικανοποιημένη.


Ποιά ήταν η πλοκή του έργου;
Αναφερόταν σε έναν πρόσφυγα ο οποίος πήγε απο την Αραβία στην Γερμανία και ζούσε στο υπόγειο ενός σπιτιού. Αρχικά μας παρουσιάστηκε λέγοντάς μας το ονομά του, την ηλικία του και ύστερα μας μίλησε για την ιστορία της ζωής του, για την οικογένεια του και αναφέρθηκε περαιτέρω στην κατάσταση την οποία βίωνε στην χώρα που ήταν. Στο έργο χρησιμοποίησε πολλές μεταφορές και με αυτόν τον τρόπο μας έκανε να αντιληφθούμε πως αισθάνονται οι ίδιοι οι πρόσφυγες.
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΒΟΓΙΑΤΖΑΚΗ-ΕΥΑ ΜΠΑΡΔΑΚΟΥ

Ήταν ένας πρόσφυγας ο οποίος περιέγραφε τις συνθήκες που επικρατούσαν <<στην κατασκήνωση>> στην οποία ζούσε μαζί με κάποιον άλλον. Αναφερόταν στο πως τον αντιμετωπίζει το κοινωνικό σύνολο της χώρας στην οποία βρίσκεται, τις συνθήκες επιβίωσης του, τα συνασθήματα που τον διακατέχουν τον ρατσισμό που δέχτηκε κτλ.

ΑΝΝΑ ΛΑΟΥΡΑ ΚΟΡΩΝΑΙΟΥ-ΕΥΡΙΔΙΚΗ ΜΠΑΚΑΛΙΔΟΥ

Ποιό ήταν το μήνυμα που ήθελε να περάσει;
Ήθελε να δείξει ότι οι άνθρωποι, που θεωρούν τους εαυτούς τους πιο πολιτισμένους, συμπεριφέρονται άσχημα στο διαφορετικό και το ξένο. Αυτό κυρίως πηγάζει από το φόβο για το άγνωστο.
ΚΑΝΕΛΟΣ ΤΣΙΤΟΥΡΑΣ



Ακούστηκε ότι πάρα πολλοί από από τους συμμαθητές σας έκλαψαν. Ήταν έντονα τα συναισθήματα που σου προκάλεσε;

Και οι δυό μας κλάψαμε. Μας έκανε να αισθανθούμε ένοχοι για όσα συμβαίνουν, μας έκανε να μπούμε στη θέση του, να κατανοήσουμε τα συναισθήματα του. Αν και γράφτηκε πριν πολλά χρόνια παραμένει επίκαιρο και μας κάνει να νιώθουμε θλίψη. Κατάφερε να βγάλει αυτά τα συναισθήματα μόνος του μέσα απο τον μονόλογο του, μέσα απο τα λίγα σκηνικά που διέθεται και μέσα τις κινήσεις του σώματος του. Γενικότερα ήταν πολυ εκφραστικός. Θεωρώ οτι σε αυτό βοήθησαν και τα μινιμαλ σκηνικά που έβγαζαν μια απλότητα.
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΒΟΓΙΑΤΖΑΚΗ-ΕΥΑ ΜΠΑΡΔΑΚΟΥ

Ε: Ήταν σίγουρα έντονα.
Α-Λ: Απο ό,τι είδα εγώ, ο μόνος που έκλαψε ήταν η καθηγήτρια κα Γάλλου. Δεν βρήκα κάποια συνασθηματική ένταση που να με επηρέασε.
Ε: Όχι! Οι κρίσεις που πάθαινε ήταν αρκετά έντονες!
ΑΝΝΑ ΛΑΟΥΡΑ ΚΟΡΩΝΑΙΟΥ-ΕΥΡΙΔΙΚΗ ΜΠΑΚΑΛΙΔΟΥ


Ποιά ήταν η σχέση του έργου με το σήμερα; Κατάφερε να θίξει το μεταναστευτικό προβλήμα που επηρεάζει και τη χώρα μας;
Τα έθιξε πλήρως. Με το μεταναστευτικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Ελλάδα σήμερα και όλους αυτούς που θέλουν να ενταχθούν στη χώρα και να βγάλουν τίμια το ψωμί τους, κατάφερε να μας ευαισθητοποιήσει.
ΛΑΜΠΡΟΣ ΤΣΙΡΟΣ

Κάλυψε το έργο τις προσδοκίες σας;
Οι προσδοκίες μου ήταν να μας ευαισθητοποίησει και να μας περάσει κάποιο μήνυμα, πράγμα που το κατάφερε.
ΛΑΜΠΡΟΣ ΤΣΙΡΟΣ

Δεν περίμενα πως ένας μονόλογος θα σε έβαζε σε τόσες σκέψεις.

ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΒΟΓΙΑΤΖΑΚΗ-ΕΥΑ ΜΠΑΡΔΑΚΟΥ


Δεν μου άρεσε το γεγονός ότι ήταν μονόλογος. Θα προτιμούσα να υπήρχαν κι άλλοι ηθοποιοί ώστε να υπάρχει διάλογος. Σαν ηθοποιός, η ερμηνεία του ήταν πολλή καλή.

ΑΝΝΑ ΛΑΟΥΡΑ ΚΟΡΩΝΑΙΟΥ-ΕΥΡΙΔΙΚΗ ΜΠΑΚΑΛΙΔΟΥ


Λίγα λόγια για τις τελικές σας σκέψεις;
Όπως προανέφερα οι κρίσεις του ήταν για εμένα έντονες συναισθηματικά. Σαν σενάριο ήταν δημιουργικό, αλλά ο τρόπος με τον οποίο τα εξέφραζε ήταν αδύναμος. Τρομερός ηθοποιός αλλά εγώ(Α-Λ) δεν κατάφερα να μπω στο κλίμα και να κατανοήσω τις δυσκολίες και τον ρατσισμό που έχει υποστεί. Είχε πολύ ειρωνία και σε μπέρδευε. Θεωρούμε οτι η τιμή (5 ευρώ) ήταν υψηλή για το συγκεκριμένο έργο.
ΑΝΝΑ ΛΑΟΥΡΑ ΚΟΡΩΝΑΙΟΥ-ΕΥΡΙΔΙΚΗ ΜΠΑΚΑΛΙΔΟΥ


Ήταν σίγουρα ένα πολύ ωραίο έργο. Θα το ξαναέβλεπα. Ήταν κάτι που χρειαζόμασταν γιατί οι μετανάστες που βλέπουμε καθημερινά θεωρούμε πώς δεν είναι δική μας ευθύνη.
ΛΑΜΠΡΟΣ ΤΣΙΡΟΣ

Θα το συνιστούσα ανεπιφύλακτα να το δούν μικροί και μεγάλοι γιατί ειναι μάθημα ζωής!

ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΒΟΓΙΑΤΖΑΚΗ-ΕΥΑ ΜΠΑΡΔΑΚΟΥ



Ήταν η πρώτη φορά που παρακολούθησα μονόλογο. Αν και έτσι, κατάφερε να περάσει πολύ ωραία το μήνυμα.

ΚΑΝΕΛΟΣ ΤΣΙΤΟΥΡΑΣ





Ευχαριστούμε πολύ τα παιδία που αφιέρωσαν χρόνο ώστε να μπορέσουμε να προβάλουμε το έργο και σε άλλους ανθρώπους οι οποίοι ενδιαφέρονται τέχνη.
Υπεύθυνη καθηγήτρια κα Γάλλου
Απο τις μαθήτριες
Μιλένα Στουγγιώτη
Γιολάντα Πεμάι
Μαρία Ξένου



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου