Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2014

Συνέντευξη με έναν πανευρωπαϊκό πρωταθλητή

Πρωταθλητής Ελλάδας στο Ταε Κβον Ντο ο Δ. Πετράκη

Με αφορμή την τελευταία του διάκριση στο Ελληνικό και Πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα Tae Kwon Do, πήραμε συνέντευξη από τον συμμαθητή μας, μαθητή της Β’ Λυκείου, Δημήτρη Πετράκη. 






Ερωτήσεις


1.Πόσα χρόνια ασχολείσαι με τον αθλητισμό και πόσα με τον πρωταθλητισμό;
Ξεκίνησα να αθλούμαι από τη Τετάρτη Δημοτικού, βέβαια επαγγελματικά ασχολούμαι τα 2-3 τελευταία χρόνια.


2.Ποιές είναι οι πιο σημαντικές διακρίσεις σου;
1ος στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα  Παίδων –Εφήβων και Νέων TAEKWONDO
1ος Διεθνές τουρνουά συλλόγων Θεσσαλονίκης
1ος Πανευρωπαϊκό Συλλόγων
3ος στο διεθνές meeting στο Park Pokal στη Γερμανία.


3.Πόσες ώρες την ημέρα προπονείσαι;
Προπονούμαι 3 ώρες την ημέρα κάθε μέρα.


4.Ακολουθείς μία συγκεκριμένη διατροφή; Αν ναι, τι είδους;
Δεν ακολουθώ κάποια συγκεκριμένη διατροφή, απλώς ένα με δύο μήνες πριν τους αγώνες προσέχω τι τρώω, για να διατηρηθώ σε μια κατηγορία κιλών. Τρώω λιγότερο το βράδυ, τρώω ιδιαίτερα  λαχανικά, υδατάνθρακες, για να έχω ενέργεια στην προπόνηση και πρωτεΐνες.  


5.Παίρνεις κάποιου είδους συμπληρώματα διατροφής;
Τα μόνα πρόσθετα που παίρνω είναι πρωτεΐνες, βιταμίνες, υδατάνθρακες, τα οποία είναι απολύτως απαραίτητα.


6.Πιστεύεις ότι έχεις κάνει θυσίες για να φτάσεις ως εδώ;
Ναι. Αρχικά προσέχω πολύ με το φαγητό ιδιαίτερα πριν τους αγώνες. Επίσης οι γονείς μου έχουν κάνει πολλές οικονομικές θυσίες.


7.Πόσο εύκολο είναι να τραυματιστεί κανείς στο άθλημα;
Παρόλο που υπάρχουν προστατευτικά είναι εύκολο να τραυματιστεί κανείς, αλλά εγώ προσωπικά δεν έχω υποστεί κάποιο σοβαρό τραυματισμό, πχ σπάσιμο κι ευτυχώς  δε μου έχει τύχει ποτέ να χάσω αγώνα για τέτοιο λόγο.
Όμως έχω γίνει μάρτυρας περιστατικών σοβαρού τραυματισμού άλλων αθλητών, όπως το γύρισμα της γλώσσας.


8.Έχεις άγχος τις παραμονές των αγώνων;
Στην αρχή είχα άγχος, αλλά πλέον το έχω ξεπεράσει.


9.Πώς αισθάνεσαι μετά από μία ήττα;
Το άθλημα γενικά επιδρά πολύ σε ψυχολογικό επίπεδο ειδικά, όταν νιώθεις ότι οι κόποι σου δεν ανταμείβονται, κάτι το οποίο μπορεί να σε επηρεάσει και στο τομέα του σχολείου.


10.Υπήρχαν στιγμές απογοήτευσης που να ήθελες να τα παρατήσεις;
Έχουν υπάρξει απογοητεύσεις, αλλά όχι σε σημείο που να θέλω να τα παρατήσω. Όταν πρωτοξεκίνησα το άθλημα δεν με ενθουσίασε αλλά με παρότρυναν οι γονείς μου να συνεχίσω και πλέον δεν μπορώ να φανταστώ πώς θα ήταν η ζωή μου χωρίς αυτό το κομμάτι. Θεωρώ ότι θα είχα χάσει πάρα πολλά.


11.Τι σε ωθεί μέχρι τώρα να συνεχίζεις αυτό το άθλημα;
Το έχω κάνει τρόπο ζωής, πλέον προτιμώ να κάνω προπονήσεις από το να ασχοληθώ με κάτι άλλο, π.χ. να σερφάρω με τις ώρες στο Internet.


12. Καταφέρνεις να βρίσκεις ισορροπία μεταξύ προπονήσεων και σχολείου;
Γενικά όσα χρόνια ασχολούμαι δεν έχω αντιμετωπίσει ιδιαίτερη δυσκολία στο να το ισορροπώ με το σχολείο, εκτός από φέτος που έχουν δυσκολέψει κάπως τα πράγματα , αλλά πάνω από όλα βάζω το διάβασμα.
Για τις προπονήσεις φεύγω από το σπίτι μου στις 7 και γυρνάω στις 11 ενώ  μέχρι εκείνη την ώρα προσπαθώ να προετοιμαστώ για το σχολείο.


13.Φέτος είσαι μαθητής της Β’ Λυκείου. Η επόμενη χρονιά θα είναι πολύ απαιτητική. Τι σκέφτεσαι να κάνεις με το άθλημά σου;
Εάν καταφέρω να πετύχω τη διάκριση που μου εξασφαλίζει πρόσβαση στο πανεπιστήμιο χωρίς εξετάσεις, δεν πρόκειται να σταματήσω το άθλημα, αλλά αν είμαι άτυχος θα το σταματήσω, ώστε να συγκεντρωθώ για τις πανελλήνιες.


14.Τι χρειάζεται κάποιος για να διακριθεί στο άθλημα;
Το ποια είναι η επίδοση κάποιου είναι καθαρά ατομικό θέμα και εξαρτάται  από το πόσο συχνά προπονείται και κυρίως πόσο σοβαρά το βλέπει.


15.Μέχρι ποια ηλικία μπορεί κάποιος να ασχοληθεί ως αθλητής;
Η ηλικία, μέχρι και την οποία αντικειμενικά μπορεί κανείς να ασχοληθεί είναι τα 27 έτη.


16.Όντας μέλος της εθνικής ομάδας τα έξοδα για τους προπονητές, εξοπλισμό στα παρέχει το κράτος ή υπάρχουν χορηγοί;
Το κράτος παρέχει μόνο τις φόρμες και τον προπονητή της Εθνικής ομάδας. Χορηγό δεν έχω και το να βρω κάποιον είναι πολύ δύσκολο, ειδικά στην εποχή μας. Πάντως, είμαι ευγνώμων που και ο πατέρας και ο προπονητής μου προσπαθούν να μου βρουν.


17.Η Ελλάδα προωθεί το Tae Kwon Do;
Η Ελλάδα δε μπορώ να πω ότι προωθεί ιδιαίτερα το άθλημα, αφού καταρχάς δε μας καλύπτει τα έξοδά μας για τους αγώνες, ωστόσο έχουν γίνει κάποιες αλλαγές προς το καλύτερο.


18.Ποια χώρα προωθεί το άθλημα περισσότερο;
Γενικά στο εξωτερικό προωθούν αρκετά περισσότερο το άθλημα από μας στην Ελλάδα πιο συγκεκριμένα θα μπορούσα να αναφερθώ στην Τουρκία και την Κορέα οι οποίες ανταμείβουν ιδιαίτερα κάποια αξιόλογη διάκριση.


19.Υπάρχουν αδικίες στο άθλημα;
Πιο παλιά γίνονταν αρκετές, κι πράγματι μερικές φορές έχω πέσει κι εγώ θύμα αδικίας, όμως με το νέο ηλεκτρονικό σύστημα έχουν περιοριστεί κατά πολύ.


20.Θα παρότρυνες κάποιον να αρχίσει το Tae Kwon Do και γιατί;
Ναι, θα παρότρυνα κάποιον να αρχίσει το άθλημα επειδή τα συνδυάζει όλα δηλαδή προσφέρει και σωματική και ψυχική ευεξία. Γενικά είναι ένας τρόπος ζωής, και είναι μια δημιουργική αξιοποίηση  του ελεύθερου χρόνου.

Συνέντευξη κι επιμέλεια κειμένου από:
1) Ντελέκου Μαργαρίτα
2) Περγαντή Κατερίνα
3) Φειδάκης Γιώργος 




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου